Bollène is een beroemd plaatsje

Na het spektakel van gister op de flanken van de Mont Ventoux is het nu de beurt de sprinters of toch de Punchers. Het was wederom gister genieten van de verschillende wedstrijdjes in de koers. Vingegaard en Pogacar hielden elkaar in bedwang, al zag je goed dat Pogacar gister minder goed eruit zag dan de afgelopen twee weken. Visma/LAB zal dit ook hebben gezien en dus is het wachten (let op, morgen!) op nieuwe aanvallen. En natuurlijk was daar de schitterende overwinning van Paret-Peintre en de heldendaad van Van Wilder. Overigens werden er gister vragen gesteld over het gewicht van de Franse winnaar, de ritwinnaar van gister weegt namelijk 52 kilogram.

“Bollène is een beroemd plaatsje” verder lezen

Chaotische dag waar geen touw aan vast te knopen is

Wie een etappe wint in de TOUR heeft zijn carrière gemaakt.

Dat dan soms een out-sider kan zijn maakt een etappe nog meer aantrekkelijk.

Vandaag is het weer zo een etappe dat het alle kanten uit kan.

De voorspellers denken aan Mathieu van der Poel maar Wout van Aert zou ook best kunnen. De laatste zit in ieder geval mee bij de voorste groep, zij moeten een Zwitser en een Noor voor zich dulden.

Zou  mooi zijn wanneer de grootste rivalen van het weldrijden het nu vandaag op de weg gaan uitmaken. Die rivaliteit zit ’m overigens vooral tijdens de wedstrijden. Daarbuiten zijn het weliswaar niet de beste vrienden maar zoals de media ons wil doen geloven dat zij een bloedhekel aan elkaar hebben is volkomen onzin. Te vaak wordt de boel opgeblazen om het lekker spannend te houden. Gewoon niet geloven!

“Chaotische dag waar geen touw aan vast te knopen is” verder lezen

Het spektakel gaat nu echt beginnen

Morgen gaan we dan echt het hooggebergte in en kunnen de favorieten zich niet meer verschuilen. Het wieltjesplakken is dan voorbij. Linke ballen is er dan niet meer bij. De degens worden dan echt gekruist. De dag na de rustdag staat een etappe van en naar Toulouse op het programma. Hoewel het routeboek een vlakke etappe aangeeft, knipogen twee fikse kuitenbijters in de laatste vijftien kilometer verleidelijk naar aanvallers.

“Het spektakel gaat nu echt beginnen” verder lezen

Monster prestatie van Abrahamsen

Grimay wint deze week voor tweede keer de sprint

“Alle aanvallers verzamelen” schrijft Wieler Revue .

Maar dat is toch een ietwat verkeerde voorstelling van zake want de enige renner die de benen neemt en dat ook 130 kilometer vol houdt is de Noor Abrahamsen (Uno X)

Het is voor hem een eenzame rit die hem trouwens niet lijkt te deren. De groene trui die hij enkele dagen om de schouders had kan hij nu wel vergeten maar de bollentrui mag hij vandaag voor de achtste keer aantrekken. Dat zal zeker tot na de rustdag van a.s. maandag zo blijven. In de komende twee weken zijn er nog heel veel bergpunten te verdienen waar heel veel strijd om geleverd zal worden. Maar vandaag laat hij een huzaren stukje zien waarvoor hij ook de prijs van de strijdlust krijgt.

“Monster prestatie van Abrahamsen” verder lezen

En weer is het Girmay!

Remco Evenepoel won gister de tijdrit en gaf hiermee zijn kansen voor een eventuele touroverwinning een nieuwe boost. Vingegaard daarentegen moest de wonden likken. Bij Visma/Lease-a-bike deden ze het af als ingecalculeerd, maar de realiteit is gewoon dat de Deen nu al op behoorlijke afstand staat. Maar het verhaal was gister toch de straf die de UCI oplegde aan Julien Bernard. Ik schreef het gister al en deed het juist af als mooi en vertederend. De UCI gaf aan dat de ‘eresaluut’ van vrienden en familie voor de Lidl-Trek renner het imago van de wielersport schaadt. Michael Boogerd gaf de UCI gelijk. Ik vind dat een belachelijke straf en redenatie.

“En weer is het Girmay!” verder lezen