Van wielrennen word je nederig

 ‘De Tour is het circus en wij zijn de clowns’, is een reactie van een van de renners van Red Bull/Bora Hans Grohe. Netflix laat in de serie over de Tour 2024 zien hoe belangrijk de zakelijke kant van de wielrensport is geworden en hoe groot daarbij de rol van de sponsor is. De sponsor eist en krijgt steeds meer stem. Hoe zo’n gesprek wordt gevoerd tussen ploegleider en sponsor  -vooral wanneer de resultaten tegenvallen – is behoorlijk uitgesproken. Het spel wordt keihard gespeeld.

“Van wielrennen word je nederig” verder lezen

Jeroen ziet; Pogacar grijpt nu echt de macht!

Wat een etappe was dit vandaag. Allereerst was het een hele lastige etappe vanwege de eerste echte bergen. De renners waren er op voorbereid dat ze aan de bak moesten. Het zou ook de dag zijn dat Matthieu van der Poel zijn gele trui zou verliezen. Al zag het er halverwege nog best goed uit voor onze Nederlander. Daarna ontplofte deze etappen echt volledig. Daarna kwam de kijker en volger van de Tour ogen en oren tekort. Wat volgde was er een spervuur van demarrages.

“Jeroen ziet; Pogacar grijpt nu echt de macht!” verder lezen